به طراحی , اجرا و نگهداری فضای سبز گروه آیسان خوش آمدید

معیار های انتخاب درخت ویلا

چگونه برای ویلا درختان مناسب انتخاب کنیم؟

معیار های انتخاب درخت ویلا ,افراد از زمان های گذشته به کاشت درخت در باغ و باغچه علاقه داشتند. اما به مرور زمان باغ ها و باغچه ها کوچک تر شدند. درختان به محوطه حجم و ارتفاع می افزایند و در طول سال با شاخ و برگ، گل و حتی میوه محوطه را پوشش می دهند.

اما چگونه می خواهید از میان پیشنهادات مختلف و کاتالوگ های فراوان درختانی سازگار با مساحت محوطه، خاک، آب و هوا و سایر شرایط لازم برای فضای خود و همچنین مورد پسندتان بیابید؟ در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه برای یک محوطه ویلا درختانی مناسب انتخاب کنید.

معیار انتخاب درخت مناسب

هنگامی که درختی را برای یک محوطه کوچک ویلایی یا برای طراحی و اجرای فضای سبز خود انتخاب می کنید، منابع استاندارد بیشتر اوقات کمک کننده نیستند. زیرا اغلب این فهرست ها زمانی تهیه شده اند که باغچه های آن دوره بسیار بزرگ تر از باغچه های امروز بودند. گرچه اغلب درختان برای فضاهای کوچک مناسب هستند. برای این انتخاب باید سه مورد را باید در نظر بگیرید: اندازه، شکل و سرعت رشد.

اندازه درخت بالغ مناسب برای ویلا

مهم است که اندازه درخت بالغ را بدانیم. درختان موجود در گلخانه ها سن چندانی ندارند و شباهت کمی به اندازه بالغشان دارند.

به این نکته دقت داشته باشید که بسیاری از لیبل های اطلاعات درختان مربوط به رشد آن ها بین ۱۰ تا ۲۰ سال است و اغلب منظور ارتفاع بالغ نیست. تفاوت زیادی بین درخت ۲۰ ساله با درخت ۵۰ ساله وجود دارد.پس یکی از معیار های انتخاب درخت ویلا  میزان رشد انها به نسبت ارتفاعشان میباشد.

کنترل اندازه و شکل

هرچند انتخاب درخت مناسب از ارکان مهم در طراحی محوطه تلقی می شود، اما بایستی به هرس و پرورش آن ها نیز دقت کنید. بعضی از درختان مثل ممرز و گینکو کهن دار به طور معمول برای محوطه های کوچک، بیش از حد بزرگ هستند.

مزایای زیست محیطی

بهترین درختانی که مزایای زیست محیطی ارائه می دهند و برای محوطه های کوچک نیز مناسب هستند، زالزالک و بارانک برگ شانه ای هستند. درختانی مثل بارانک، سرخه ولیک یا زالزالکِ برگ ریز، بهترین گزینه ها برای محوطه های کوچک هستند، چراکه نیازهایشان و رشد و شکل و اندازه آن ها سازگار با محیط زیست می باشد. محوطه باز ویلایتان را در نظر بگیرید تا نسبت به ابعاد آن درختانی مناسب را انتخاب نمایید.

شکل, مهترین معیار انتخاب درختان

شکل درخت نیز به اندازه سایز و بلکه بیشتر در رابطه با طراحی محوطه مهم است. درختان عمودی می توانند انتخاب مشخصی برای محوطه های کوچک باشند. چراکه فضای کمتری را اشغال می کنند؛ در حالیکه مزایای یک عنصر عمودی از جمله ایجاد نقطه کانونی و به وجود آوردن حائلی از همسایگی در محوطه را ارائه می دهند. اما درختان عمودی بهترین سایه را ایجاد نمی کنند. اگر به گستردگی بیشتر نیاز دارید، درختانی با برگ های پهن تر انتخاب کنید تا در فضای پاسیو یا نشیمن بیرونی به منزله یک سایبان عمل کند. از انتخاب درختانی که شاخ و برگشان به زمین نزدیک است، خودداری کنید.

میزان رشد درختان

برخی گونه ها رشد آهسته ای دارند و شاید آن انتظار رشد فوری که شما انتظارش دارید، را نداشته باشند. از سویی دیگر نباید درختی انتخاب کنید که  به سرعت رشد کند و بالا برود. هرس چنین درختانی هم بسیار سخت و بعضا ناممکن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *